Moi!
Perheeseemme (minä, vaimo ja 3 v poika) otettiin pari kuukautta sitten karkeakarvainen saksanseisoja pentu (narttu).
Koira oli ottamisaikoihin 7 kk ikäinen ja tunsimme sen entuudestaan hyvin, koska entinen omistaja on tuttumme (ymmärrettävästä syystä hän joutui luopumaan siitä).
Ensimmäinen kuukausi meni ihan hyvin, mutta koiran kotiuduttua paremmin on ilmennyt joitain ongelmia joihin pitäisi saada apua mahdollisimman nopeasti.
Luettuani näitä juttuja täältä, on kyse ilmeisesti johtajuudesta?
Itse olen merellä kaksi viikkoa ja vapaalla kaksi viikkoa, ja on erittäin epämiellyttävää saada puoli-itkuisia soittoja vaimolta joka ilta kahden viikon ajan.
Lapsen kanssa koira tulee hyvin toimeen, mutta nämä ongelmat pitää saada ratkottua ennenkuin ne "leviävät" myös pojan kohdalle.
Ongelmat:
1. Kun tulee ilta, noin klo 19, alkaa sohvalla ja sängyssä hurja raapiminen, jonka yhteydessä koiran puree käsivarsiin(enimmäkseen vaimoa, mutta joskus myös minua), murisee (ei kylläkään vihaisesti, enemmänkin leikkimielisesti) ja haukkuu. Tätä rallia jatkuu aina klo 22 asti, kunnes se kyllästyy ja alkaa nukkumaan.
2. Karkailu,
koira juoksee suoraa päätä naapurien pihoille vaikka 5 min aiemmin tultiin 10 km metsälenkiltä, jossa sai olla vapaana koko ajan. Ja naapurien kissat saa kyytiä (Olen vain odottanut koska joku naapureista tulee huutamaan lähelle ja lujaa)...
3. Hyppiminen ja yli-innokkuus, kun tulee vieraita.
Kun tulemme kotiin tai meille tulee vieraita, hyppii koira aivan miten sattuu, eikä sitä saa kuriin, eikä se lopeta muutakuin laittamalla ulos se.
4. Vetää tasaisen varmasti vaikka traktoria perässään(kävelyhihnassa)..
Koira on kaikesta huolimatta kuitenkin luonteeltaan tosi kiltti, ei ärise vieraille ihmisille tai toisille koirille, mutta näistä luettelemistani huonoista tavoista on pakko päästä eroon!
Kouluun tuleminen on ilmeisen ainoa keino, koska minun keinot on loppu.
Kertoisitteko mitä tulisi tehdä.
Kiitos vastauksestanne