Koira seuraa koko ajan

Tälle palstalle voit laittaa kysymyksiä koiraongelmistasi.

Valvojat: kitiska, Peetsa

Koira seuraa koko ajan

ViestiKirjoittaja viivi-84 » 26 Heinä 2010, 22:21

Eli ongelmani on tuon otsikon mukainen. Koirani seuraa minua joka paikkaan. Olemme käyneet neuvolatunnilla palveluskoirani kanssa ja ongelmitta tämä elämä nykyään sujuu muuten. Olen viimeiset pari viikkoa kiinnittänyt asiaan enemmän huomiota ja aina kun menen sisältä ulos tai toisinpäin, koirani tulee perässä. Asun siis ok-talossa ja minulla on iso aidattu piha koiralle. Välillä sisätiloissa koira saattaa jäädä makaamaan toiseen huoneeseen, mutta jos kuulee minun nousevan ylös, tulee hän lähes heti perässä normaalisti.
viivi-84

Re: Koira seuraa koko ajan

ViestiKirjoittaja Peetsa » 27 Heinä 2010, 10:11

Tuo seuraaminen voi olla ihan normaalia palvonnan aiheuttamaa tai sitten se on sinun lapsenvahtina olemista.
Peetsa
Peetsa
Peetsa

ViestiKirjoittaja Lub-Lub » 27 Heinä 2010, 13:36

Mikä palveluskoira? Mun sakemannilla on hyvin voimakas laumavietti ja muutenkin mulla on siihen varsin tiivis suhde. Arjessa miellyttävämmin käyttäytyvää koiraa saa hetken hakea, kentällä on sitten omat koulutustekniset ongelmat mutta ne ovat asia erikseen. Ja kyllä, arjessa se on juuri tuollainen, että seurailee minua joka paikkaan, ja jos asetun paikalleni, pyrkii se olemaan mahdollisimman liki. Enkä mä näe sitä mitään syytä tosta pois ajaa, mieluummin teen niin että laitan sen portin taa jonne se myös rauhottuu välittömästi.
Lub-Lub

ViestiKirjoittaja viivi-84 » 29 Heinä 2010, 10:37

Koira on mustaterrieri uros. Reilun puolitoista vuotta nyt. Tuli minulle kodinvaihtajana vajaan vuoden ikäisenä.

Peetsa: Mitenkä erottaa se, onko koira nyt lapsenvahtina vai aiheutanko palvontaa? Suhde minun mielestäni meillä on kunnossa. Reilu puolivuotta on aikaa kun kävinne neuvolatunnillasi ja koira on ihan toinen nykyään. Ei enää mitään tietoa hyökkäyksistä minua kohti tms.
viivi-84

ViestiKirjoittaja Peetsa » 29 Heinä 2010, 21:52

Veikkaan rodun tuntien että pitää sinua vahdittavana.
Peetsa
Peetsa
Peetsa

ViestiKirjoittaja viivi-84 » 01 Elo 2010, 23:20

Pitäisikö koira sitten häätää tilanteissa vai mitä tehdä? Irti ollessaan esim. metsässä koira pysyttelee n. 10 metrin säteellä minusta, joten silloin on tietysti hyvä kun seuraa, mutta miten toimia kotona omissa tiloissa niin, ettei se vaikuta koiran seuraamiseen muualla maastossa?
viivi-84

ViestiKirjoittaja Peetsa » 08 Elo 2010, 10:09

Suosittelen vihaista ärähdystä tuosta seuraamisesta.
Peetsa
Peetsa
Peetsa

Paluu Koiraongelmat